Ontmoeten

Kerstviering 19 Dec. 2019

Ook dit jaar hadden we op 19december weer de Kerstviering. Maar liefst 104 leden namem deel aan deze feestelijk gebeurtenis.Tussen de de menugangen door hadden we voor iedere tafel een kerstkwis op te lossen die door tafel 8 werd gewonnen. Ook tussendoor werd het Engelenverhaal gespeeld met tussentijs kerstgezang. De kestgedachte werd uitgesproken door Diaken Jansen uit Eersel

Happen en Stappen

Op deze dag willen wij u een gezellige dag bezorgen. We maken een culinaire wandeling door Vessem. We zijn te gast bij KBO-leden thuis. Op 5 plaatsen gaan we in groepjes van 10 personen een hapje eten, een drankje gebruiken en gezellig een praatje maken.
Om 11.45 uur komen we op het plein voor het gemeenschapshuis D’n Boogerd bij elkaar. Daar krijgt iedere groep uitleg van de route en de volgorde van “happen en stappen”.
Om 17.00 uur komen we bij elkaar in het gemeenschapshuis. Daar komen alle deelnemers samen en genieten we van het laatste gerecht, een dessert. Daarbij biedt de KBO u één consumptie aan.
Hebt u moeite heeft met lopen, dan mag u met de fiets of de auto gaan. Als dit niet mogelijk is en u bent afhankelijk van het vervoer door een ander, dan kan dat ook.
De kosten voor deze middag zijn € 7,50 pp.
U vult hiervoor het onderstaand formuliertje in en stopt het in brievenbus (of u geeft het af) bij
Wilna de Werdt Groenewoud 26 Vessem.

High Tea

Doel: ouderen/senioren op een ongedwongen, gezellige manier samen te brengen. Alle KBO-senioren die dit jaar hun 80-jarige mijlpaal bereiken waren uitgenodigd met eventuele partner.
Zo.19 mei stelde Rita de Laat haar huis open en werden wij bij haar [een groep van 20 leden] hartelijk ontvangen. Het was een feestelijk entree met smaakvol gedekte tafels. Jose Backbier sprak een warm welkomstwoord uit en wenste iedereen een gezellige middag!
Aan kook en bak talent ontbrak het niet. We werden verwend!!
Een voorafje, soepje en afwisselend een keur aan lekkernijen en drankjes.
Er werd volop gebabbeld en van gedachte gewisseld met bekende en minder bekende dorpsgenoten.
Mien Kreutz las nog een verhaal voor over veroudering waarbij zij de spiegel voorhield dat de schoonheid van het leven niet bestaat uit fysieke aanpassingen, maar uit innerlijke kracht en uitstraling.
Natuurlijk werd er voor ons gezongen, Lang zullen ze leven!
Dit laten we maar over aan de Lieve Heer.Het was een geslaagde middag waaraan het voltallige bestuur met behulp van enkele leden heeft bijgedragen.
Hartelijk dank, wij